En tanke

Jag har märkt, speciellt på sistone, att majoriteten av människorna har väldigt mycket teorier om väldigt många saker. Jag menar inte att det blivit speciellt många teorier på sistone, jag menar att jag lagt märke till det nu. 9/11 t.ex., vet inte hur många olika teorier jag har hört. Den senaste hörde jag för två timmar sen; "Tittar man på klippen i youtube ser man att tornet sprängdes innan flygplanet åkte in i det. Dessutom hittade man ett helt oskadat pass, hur är det möjligt när hela flyget sprängdes?!". Eller det här med iluminati (ber om ursäkt för eventuell felstavning), att USA sedan hundratals år tillbaka har en plan ihop med Israel och att det är det triangeln och ögat på deras dollarsedel står för och att JayZ gör tecknet på sina konserter. Alla teorier om att nu ska världen gå under p.g.a kriget i Georgien (sist var det Iraq kriget, innan det var det för 9/11) och så fort någon ny sjukdom kommer så är det också ett tecken.

Jag kanske är idioten här, det är möjligt att det finns sanning i någon av alla dessa teorier, men det känns som att folk behöver att saker och ting ska vara komplicerade. Det kan inte vara så att det bara var några terrorister som åkte in i twin towers, och inte USA som bara ville sätta dit några araber? Det kan inte vara så epidemier är något som då och då bryter ut, som det alltid gjort, utan att det innebär världens undergång? Visst, allt kan inte vara svart och vitt, men å andra sidan behöver inte allt vara så himla invecklat heller. Ibland är saker bara på ett visst sätt, och då är det bara att svälja det. Anser jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0