Förlåt

Bloggade inte särkilt mycket igår, men det berodde på att från att jag vakna till att jag somna var jag med min älskliing <3. Vi gjorde inget speciellt iom det tråkiga vädret; vi köpte hem massa tjockismat och sedan låg vi framför serier/filmer och tjocka oss och gosade. :)

Läste i Alex Schulmans blogg att han inte förstår varför unga bloggerskor kan vara så populära, och jag tror nog att han vet. När det gäller de största är det ganska uppenbart; Kenza är otroligt vacker, Blondinbella lever drömlivet och Stinalee lever också drömlivet, fast den andra versionen. Jag tror människor läser dessa bloggar pga avundsjuka helt enkelt, de har något som många vill ha och därför fastnar, speciellt, unga tjejer i deras bloggar. Antingen avgudare de bloggerskorna eller avskyr de (pga avundsjukan).

Sen kan man fråga sig om det är nyttigt att småtjejer avgudar dessa tjejer. Personligen har jag svårt för Blondinbella pga att hennes åsikter i så många frågor skiljer sig så extremt ifrån mina, samt att jag tror hon överdriver sina åsikter för att chockera. I varje fall så anser jag att hon är den bästa förebilden isådanafall, hon är öppet emot rökning och tillskillnad från när hon var yngre så festar och dricker hon inte alls hårt. Hon lägger sig tidigt, äter hälsosamt, tränar, är ambitiös och verkar älska skolan. Hon är en superbra förebild, tillskillnad från Kenza som verkar vara hur go som helst men som röker på var och varannan bild, dricker och festar varje natt (att hon gör det är hennes ensak, men att hon skriver inlägg fem på morgonen om att alla inte var helt nyktra och att hon precis kommit hem är inte så bra), hon verkar inte alls tycka om skolan osv. Det är oroande att yngre tjejer som t.ex. går i åttan har henne som förebild.

Sedan har vi Stinalee som är en ganska bra förebild faktiskt, något jag beundrar henne för är hur hon lyckats hålla sitt privatliv privat och bloggen allmän. Det känns inte riktigt som att man känner henne som de andra bloggerskorna och det är en positiv sak anser jag.

Tillbaka till det Alex Schulman sa: När Blondinbella startade sin blogg anordnade hon fester för ungdomar; något som de flesta unga skulle vilja göra antagligen. Där fick hon många läsare. Hon hade ett, utåt sett, perfekt förhållande; ännu en gång många tjejer som önskar sig samma förhållande fastnade. Sedan växte hon upp och började starta det ena företaget efterdet andra. Vilken tjej vill inte leva ett sånt liv? Ser man på de stora bloggerskorna idag ser man en röd tråd; de har alla något som majoriteten av bloggläsarna anser att de saknar eller skulle vilja ha.


Sedan kan ju inte Alex Schulman tro att hans läsare är desamma som läser dessa unga tjejers bloggar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0